Afspraak maken

Wanneer u voor de eerste keer bij tandarts Bestebroer of tandarts Esmé voor een afspraak komt zullen wij voor u een ruime afspraak plannen (20 minuten), het intake consult. U heeft voorafgaand aan dit bezoek een Gezondheidsvragenlijsten ingevuld betreffende uw persoonlijke, medische en tandheelkundige gegevens. Tijdens uw eerste bezoek nemen wij deze vragenlijst met u door en zullen zo nodig om extra informatievragen over bijvoorbeeld uw medicijngebruik. Denkt u er ook aan uw verzekeringsbewijs/pas en legitimatie mee te nemen? Tijdens het eerste bezoek zal een mondonderzoek plaatsvinden en als er geen recente röntgenfoto’s zijn , zullen deze worden gemaakt. Aan de hand van dit onderzoek en de foto’s zullen wij u zo duidelijk mogelijk informeren over de toestand van uw gebit en een zorgplan opstellen.

Wilt u ons altijd informeren omtrent veranderingen in de uw verzekerings-situatie , huisarts en/of specialist, medicijngebruik etc.

Na uw (1e ) behandeling  die standaard bestaat uit: het controleren van uw gebit, 1x in de 2 jaar foto's en het ultrasone reinigen, krijgt u het advies een afspraak te maken bij de tandarts of preventieassistente na 3, 4, 6, 9 of 12 maanden. U kunt deze afspraak meteen maken. Tijdens het periodiek mondonderzoek  is in principe geen tijd beschikbaar voor het doen van verrichtingen. Wanneer blijkt dat u een behandeling nodig heeft maken wij hiervoor met u een aparte afspraak.

Indien u verhinderd bent te komen voor uw afspraak, dan kan de afspraak worden verzet. Doet u dit alstublieft tijdig (meer dan 48 uur tevoren), vaak kan er dan naar een goed alternatief worden gezocht. Geeft u zelf alvast aan op welke tijden u wel kunt. Bedenk alstublieft dat het steeds weer afzeggen van behandelingen de continuïteit van de mondzorg in gevaar kan brengen.

Het niet nakomen of niet voldoende tijdig afbellen van afspraken laat ons weinig andere keus dan het in rekening brengen van de kosten voor de gereserveerde tijd, dit kan oplopen tot 100 euro. Dit is overeenkomstig de leverings- en betalingsvoorwaarden en volgens door de verzekeraars en de Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde hiervoor opgestelde richtlijnen. In onze tarievenlijst vindt u de kosten voor een niet nagekomen afspraak.

Wij doen ons uiterste best om op tijd te behandelen zodat u niet hoeft te wachten. Zorgt u ervoor op tijd aanwezig te zijn voor uw afspraak, liefst 5 minuten voor de afgesproken tijd. De receptioniste neemt vooraf aan de behandeling graag nog even uw gegevens zoals telefoonnummer, emailadres enz. met u door. Mocht een behandeling door onvoorziene omstandigheden toch uitlopen dan informeren wij u hierover. We zullen u aangeven hoe lang het nog gaat duren en geven u de mogelijkheid een nieuwe afspraak te maken als u niet kunt wachten.

Tijdens uw afspraak kunt u met maximaal 2 familieleden aanwezig zijn in de behandelkamer. Van hen wordt verwacht dat zij de behandeling niet storen.